Papaverteelt in Uruzgan en de uitvoermogelijkheden.

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Wed Jul 12 12:03:04 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Bart, die oorlog tegen drugs is de oorzaak van 90% van alle problemen
> (mijn conservatieve schatting). Dat jij en velen met jou dat niet
> inzien, vind ik nou verbijsterend. Eerst decriminaliseren, en dan kan
> er effectief beleid komen voor de overgebleven 10% van de problemen.

Het is een teken van zwakte als je het nodig vindt om een standpunt in
een extreme hoek te drukken alvorens je het aanvalt.

Jouw 'war on drugs' is niet de Nederlandse aanpak gelukkig, en voor mij
mag je proberen hard te maken dat het Nederlandse harddrugs-beleid (voor
zover het niet tegengewerkt wordt door het CDA) meer problemen
veroorzaakt dan het oplost of helpt voorkomen.

Simpel en duidelijk: handelaars in het gevang, slachtoffers behandelen.

Drugs is gewoon één van de vele takken van sport die de georganiseerde
criminaliteit ter hand neemt om aan geld te komen, naast afpersing,
mensenhandel, gokken, moord, witwassen, fraude, smokkel, wapenhandel,
milieucriminaliteit, verzin maar.

Drugs zijn intrinsiek erg geschikt omdat ze het slachtoffer afhankelijk
maken. Maar dat betekent nog niet dat je gewoon de handdoek in de ring
moet gooien zoals jij blijkbaar voorstaat. Zullen we afpersing meteen
ook maar legaliseren?

Bart