D66-programma en randcondities beeindigen negativisme overheid

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Jul 12 10:45:16 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 12-jul-2006, om 9:51 heeft <mail at kajleers.nl> het volgende
geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Fluks,

> Balkenende, Zalm enzovoorts mogen van mij ook ongezien de tiefus
> (copyright GeenStijl.nl) krijgen
> maar zou je die 'misdaden' even willen extrapoleren?

nee toch, dan  worden ze grOter, die misdaden. ;)

> Voorts spreek je jezelf enorm tegen.

yep, maar ja, dat weten we nu al vrij lang?
dat heer fluks zich tegenspreekt?
kennelijk errug veel tijd heeft om te mailen?
beetje aan lijstvervuiling doet?
gelukkig ben ik geen strenge meesteres, anders ging ie misschien
achter een killfilter, maar nu doe ik aan scan-delete, met mijn
zweepje. ;)
maar ik wens je succes kaj met je leerzame mail

> Klinkt leuk maar hoe zit het met gelovigen die niet-gelovigen
> demoniseren (en soms erger)?

en goede vraag heer fluks.
doe jij hier niet aan haat zaaien tegen ongelovigen?

> Dat is altijd het uitgangspunt geweest maar meiner meinung nach
> weten velen -- door die lange focus
> op het individu sinds de 1960s -- nu niet meer wat die normen en
> waarden waren of zijn.

jawel hoor, de jaren 60 zijn daar niet schuld aan, noch het
individualisme
verloedering is van alle tijden, maar ik ben met je eens dat de
schaal nogal vergroot is door de bevolkingstoename imo
en de veranderingen in onze economie, de onderklasse is er anders uit
gaan zien

>   Ik ben
> absoluut geen CDA'er o.i.d. maar die zucht naar 'normen en waarden'
> van de laatste tijd, sterk
> zichtbaar in het opkomend conservatisme, komt echt niet uit de
> lucht vallen. Velen willen juist
> weer een (cultureel) houvast.
>
> Dus op die leest - het individu - doorgaan *zonder* toch ook die
> culturele kern erbij te betrekken
> leidt volgens mij alleen maar meer tot vervlakking, culturele
> erosie en versterking van het "Erst
> das Fressen, dan die Moral."

is een natuurwet imo kaj: Erst das Fressen und dann die Moral.
van kurt weill?

http://www.dhm.de/lemo/html/biografien/WeillKurt/index.html

ook Marx schreef er aardig over.  de materie is primair
(materialisme) de ideologie is secundair.
ze hebben een wisselwerking, maar imo bepaalt de ideologie de materie
niet. de materie is een gegeven.
religies denken er anders over, maar d66 erkent dat imo terecht niet

> Tsja, men is de afgelopen jaren -- vanwege de economische
> omstandigheden -- toch meer bezig geweest
> met 'das Fressen'. Pas in een tijd waarin het economisch voor de
> wind gaat, komen de minder
> materiele zaken, 'die Moral', om de hoek kijken als
> aandachtwaardige onderwerpen, zo is mijn
> ervaring.

ik heb altijd graag een expliciteren van wie/wat je met 'men' precies
bedoelt.
heb ik nog geleerd in d'66 anno 1967 :)

> Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.

en wij allen denk ik
we zijn toch voor het Goede, en tegen het Kwade?

heer fluks, uw geestelijke vermogens zijn vast groter dan u hier vaak
laat zien.
doe er wat mee aub gr elma