D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 11 15:41:29 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Ja, the usual suspects dus.

Noem ze maar usual. Suspect zijn ze wel, daar ben ik het met ued. eens.

> En dat noem jij uitgebreider dan ik denk? :-)

Wat u denkt moet uzelve weten, maar het netwerk Liberale Jihadi's
verspreidt zich als een inkvlek. De ware (inlcusieve) liberaal dient
zich daartegen te weren.

> En die verlichtging wordt óók ingezet tegen Christenen en andere
> gelovigen.

U mag van alles vinden. Vrijheid blijheid. Maar ík verzetr me tegen het
intolerante atheïsme van deze groep. Daarom ben ik een verlaard en
overtuigd tegenstander van onze fractievoorzitter. D66 mag niet gebruikt
worden voor een Liberale Jihad. gelukkig ziet Pechtold dat heel scherp.

> Wat is in essentie nu eigenlijk het verschil tussen een islamitisch
> warhoofd
> en een christelijk warhoofd?

Awel, zunne, de ene is Islamitisch en de ánder is Christelijk. Ik leg u
dat verschil in een nadere context nog wel eens uit. En warhoofden heb
je in alle soorten, vormen en maten: mannelijke en vrouwelijke 9dat
verschil leg ik ook later uit) en Nederlandse en Somalische (ook dat
verschil leg ik uit, ook aan verdonk :-P )

> Mensen die in de 21ste eeuw in een godsdienst geloven kan ik sowieso
> niet serieus nemen.

Mensen die geen twijfel koesteren en op onderzoek gericht zijn, en dus
niet wensen te leren, en dus een betonnen plaat voor hun kop hebben, dat
soort mensen kan ík nou nietr zo velen. Zo heeft ieder zijn voorkeuren
en afkeren.

> Uit hersenonderzoek is al enige tijd duidelijk

Jaja, dat onderzoek. Christenen hebben hún onderzoek, en de Maharishi
Yogi heeft zijn siddhi onderzoek. Alles oh zo etenschappelijk, alles
gericht op het halen van een eigen gelijk.

> Zie Lousewies'strijd tegen art. 23 GW, waarmee ze elke vorm van
> bijzonder onderwijs de das wil omdoen.
>
> Groot gelijk.

Word lid, zou ik zeggen.

> Het is toch werkelijk van de gekke dat je kinderen zou  mogen
> indoctrineren met je eigen achterlijke wereldbeeld.

Op het montessori-schooltje van mijn zoon Dario wordt er in het geheel
niet geíndoctrineerd. Op de Vrije School ben ik ook niet
geíndoctrineerd. Op het Eerste Vrijzinnig Christelijk Lyceum te 's
Gravenhage ben ik ook niet geïndoctrineerd, dus uit eigen ervaring meld
ik u: bijzondere scholen indoctrineren niet per definitie.

> O, ik dacht dat je in je kwaliteit van brandweeradviseur of wat je er
> ook
> maar aan het doen bent, betaald werd door de gemeente Ede.

U kunt beter eerst vragen stellen alvorens conclusies te trekken of
oordelen uit te spreken.

> Maar je verricht je onzin onbetaald, begrijp ik?

Nee hoor, ik geniet een uitskend dagdeeltarief. Maar NIET in Ede.

> hoewel ik geen voorstander ben van dergelijke pejoratieve
> persoonlijke aanhangsels of voorvoegsels.
>
> Mag jij wel jokken van je moeder Heintje? :-)

Jazeker, mijn moeder, een feministe avant la lettre, heeft me geleerd
dat jokken tegen naargeestige, kwaadaardige mensen héél goed kan wezen.
"Jok ze regelrecht de buikpijn in, m'n jong", placht ze te zeggen. En ze
zegt het nog steeds, vanuit de hemel, elke dag, als ik in gebed
verzonken zit.... ;-)