D66-Ede Lousewieserig tegen ambtsgebed

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Jul 11 13:42:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Het gaat nu om volwassen afstemming van belangen, niet om een
> liberale jihad.
>
> Jihad?

Nee, Liberale Jihad. Dat is een politieke beweging vanuit het pro
AHA-kamp, die ook door Lousewies wordt omarmd, die stelt dat de
fundi-Moslims met een keiharde Jihad taktiek tot de verlichting moeten
worden gedwongen. Zie :
http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1590&ContentId=3844

> Van Meetren, kom op zeg!

Ik kom op!

> Niet van die belachelijke grote woorden gebruiken s.v.p. want dan
> krijg ik buikpijn van het lachen. :-)

In dat geval zal ik meer en meer grote woorden gebruiken.

> Een volwassen instemming van belangen betekent dus dat mensen
> uit een of ander dorp

Al die mensen zijn inwoners van de gemeente Ede.

> die niet in de horecagelegenheden van Ede
> komen zich verre houden van bemoeienis met die horeca.

Elkeen heeft recht op vrij Horeca-bezoek.

> Maar als ik Rene goed begrijp bemoeien die luitjes

Welke luitjes?

> zich wel met die horeca hoewel ze er zelf geen gebruik van maken.

Je kan je met iets bemoeien zonder er gebruik van te maken. Ik bemoei me
bijvoorbeeld met de gemeente Ede, zonder er gebruik van te maken.

> Dat is dus - als ik een groot woord mag gebruiken - een orthodox-
> christelijke jihad.

Gebruikt u gerust grote woorden. Als u maar buikpijn krijgt. ;-)