Papaverteelt in Uruzgan en de uitvoermogelijkheden.

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Tue Jul 11 07:56:31 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zou mooi zijn Henk, als de Nederlandse regering (zonder het CDA..) de
internationale war on drugs zou kunnen sturen. Helaas, we kunnen
slechts de schade beperken door zo weinig mogelijk eraan mee te doen
en een alternatieve aanpak als voorbeeld te stellen. Dat doen we in
Nederland met het gedoogbeleid van coffeeshops en internationaal nu
door de papaverplantages te gedogen. Prima toch? Natuurlijk moeten we
nog een paar stapjes verder gaan in Nederland, zoals gereguleerde
wietplantages voor de Nederlandse markt. Maar ja, dan moeten de
kiezers en de meer progressieve partijen wel eerst het CDA 'links'
laten liggen. En ik zie dat voorlopig helaas nog niet gebeuren, net
zomin als de mogelijkheid dit rechtstreeks te kunnen regelen via
directe democratie.

Groeten,
Mark Giebels