LvdL legt het allemaal nog eens uit...

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Sun Jul 9 15:34:28 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,
> Dan moet je gewoon een hele dikke vette populistische partij worden, of
> handelen zoals Verdonk handelt. Wat heb je dan eigenlijk tegen Verdonk?
> Die doet gewoon wat jij hier aanbeveelt!

Inderdaad, en kijk 's hoeveel zetels zij in haar eentje al zou
binnenhalen...?
Kijk eens naar de VVD, *daar* worden pas spelletjes gespeeld. Het overgrote
deel van de politiek actieve VVD'ers in Den Haag e.o. heeft een teringhekel
aan het mens maar louter vanwege electorale redenen worden hemel en aarde
bewogen om haar binnenboord te houden. Ze laten er zelfs een compleet
kabinet over vallen, *als* Verdonk maar voor de VVD behouden blijft.
Maar wat wil je nou? Terwijl je van alle kanten dagelijks beschoten wordt
(politieke realiteit) diep in je schuttersputje blijven zitten met een
'Peace'-t-shirt aan? Kom op Hein.

> D66 heeft invloed (zetels) verloren op het moment dat de spelletjes
> begonnen. D66 gaat kiezers terugkrijgen als de eerlijkheid, de
> oprechtheid, de geloofwaardigheid ,de integriteit én de betrouwbaarheid
> wederkeren, in de partij én in de gezichten van de partij. Dát is de
> grote opdracht nu: een lijst samenstellen van geloofwaardigheid. Ik
> vrees dat dit heel moeilijk gaat worden, gezien de belangetjes die links
> en rechts spelen.

Ben ik helemaal met je eens, geen zorgen. D66 begon met zwaar verliezen in
de peilingen toen D66 eerst 'nee!' zei tegen samengaan met CDA en VVD in een
kabinet, en het niet veel later tóch deed. Tóen begon het afbrokkelen.

Kaj