Laatste noodkreet van Haniyeh

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sat Jul 8 14:54:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kijk nou eens. Onze 'terrorist' roept op tot het stoppen van het
geweld aan beide kanten en onze 'terroristenjagers' moorden lekker
verder. And you know what, ik geloof dat onze 'terrorist' het nog
meent ook, al zal het vooral om politieke redenen zijn. Het probleem
is alleen dat zo'n beetje iedereen in de wereld ervoor gezorgd heeft
dat zijn machtsbasis is ondermijnd, en dat Hamas dus weer zoals
vanouds vanuit Syrie wordt aangestuurd door de grootste extremisten.

Het staat momenteel 40-1 voor de IDF, nog even los van de vernielingen
en terreuracties...

De komende jaren kunnen we wel weer afschrijven. Hamas zal niet snel
meer 'pacificeren', een kans die er was toen ze het politieke proces
binnen gesleept waren. Kans verkeken. Hamas zal zich weer 100% gaan
richten op gewapend verzet.

En laat ik voor de duidelijkheid maar even zeggen dat ik net zo
meeleef met de twee families van die vermoorde en die gegijzelde
Israelische soldaten als met de families van de vermoorde en
gegijzelde Palestijnen. En dat ik dus zeker niet hoop op zoveel
mogelijk terugkerende Israelische lijkzakken. Ik hoop slechts op
deescalatie en op de langere termijn vrede daar en constateer dat het
Westen en anderen er helaas alles aan doen om dat te voorkomen, bewust
of onbewust.

Groeten,
Mark Giebels

***************************************