LvdL legt het allemaal nog eens uit...

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Sat Jul 8 14:35:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb eerder het idee dat op deze mailinglijst enkele mensen actief zijn
die een enorme hekel aan LvdL hebben.
Ik geef toe dat ik haar bij tijd en wijle ook niet altijd goed kan volgen en
ze heeft zeker steken laten vallen in de jaren dat ze in de TK zit, maar op
het dossier AHA-Verdonk heeft ze het gelijk wat mij betreft volkomen aan
haar kant.

Madame Verdonk heeft tijdens het debat van 16 mei iets gedaan wat nog nooit
voorgekomen is: acht uur lang keihard liegen tegen het parlement. En dat
moest later verdoezeld worden door een afgedwongen 'schuld'verklaring.

Oh, en over Max van Weezel... Geloof niet alles wat die man schrijft.
Onlangs weer schreef hij in een column over een feestje waar hij bij
aanwezig was. Volgens hem waren er "veel Turken en Irakezen" die allemaal
een "glas ouzo hieven op het vertrek van AHA", en dronken op de kordaatheid
van Verdonk.
Welnu, de organisator van het feest merkt in De Journalist fijntjes op dat
er welgeteld één Koerd aanwezig was, die het hele politieke circus rond AHA
maar vreemd vond, en die zéker geen glas ouzo aanraakte die avond. Sterker,
er was helemaal geen ouzo aanwezig.

In het Haagse heb je twee soorten journalisten.
1) Zij die een echt netwerk hebben en daardoor op de hoogte zijn van wat er
echt speelt, en
2) zij die slechts veinzen een netwerk te hebben, maar die dat door een hoog
gok- en duimzuig-gehalte proberen te verbloemen en
3) zij die slechts veinzen een journalist te zijn, maar die zich in
werkelijkheid als niks anders opstellen dan als een agent provocateur, een
marketingtool voor de partij waar hij / zij het hart aan verpand heeft. (Ik
noem een Kees Lunshof.)

Hoedt u als journalist voor 'journalisten' die u onder het mom van
collegialiteit komen vragen wat er nou precies aan de hand is.

Oh en soms, Hein, moet je er keihard in komen om door muren van bewust
verkozen ontwetendheid heen te knallen.

Kaj.