Papaverteelt in Uruzgan en de uitvoermogelijkheden.

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Jul 7 11:40:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> [...]
> vanuit Turkije via Duitsland naar Nederland gesmokkeld. In totaal zijn
> tien mensen aangehouden.
> Naar alle waarschijnlijkheid afkomstig uit Uruzgan en via Turkse mafia
> naar Nederland.
> Precies het tegenovergestelde gaan we dus doen wat we hier dien met
> decoffeechops ihkv softdrugs.
> De voorkant ervan gedogen we en de aanvoer noemen we crimineel. In
> Afganistan gaan we teelt gedogen zolang de mensen niks anders hebben
> maar proberen  we de verkoop te pakken. Ik zal het wellicht niet
> helemaal snappen maar er klopt iets niet.

Klopt Ger. Het conservatisme in dit land voert een
'war on drugs' onder een andere vlag. Niet langer
gaat het om de opbouw, maar om de afbraak van .....

Immers, zo wordt geredeneerd, vormt het de
financiele steun onder het terrorisme. Daarmee komt
de uitzending in een weer geheel ander daglicht te
staan.

> Zou er nu niemand snappen dat als je een van de twee in stand houdt je
> de andere zijde overeind houdt of juist onmogelijk maakt.

Gedogen Ger, ik heb het al eerder omschreven:
Gedogen, is de gedoogsteun aan het conservatisme van
de Donner´s in dit land. Gedogen zoals we het nu
kennen is ook niet anders dan politieke oplossing om
conservatieven in diverse politieke partijen de
mogelijkheid te bieden te persisteren in totaal
verouderde ideeen. We zijn het aan de wetenschappers
van nu verplicht de aloude ideeen los te laten en
ook wetgeving daartoe aan te passen.

We kunnen er een reden aan toevoegen: dat er niet
langer meer met een verborgen agenda hoeft te worden
gewerkt. Komt de transparantie weer ten goede.

> Of zou er een hoop bestaan dat het dan maar naar
> andere landen gaat?

Dus daarvoor moeten jongeren van hier hun leven daar
in de waagschaal gaan stellen?

Henk Elegeert