eens met begroting? (was - hier word ik moe van)

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Jul 7 08:22:14 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Juist de details in bv. het belastngplan, die nog moeten ingevuld, zijn
zoiets.
Het "nieuwe" kabinet kan er toch invullen wat men maar wil, bij een
meerderheid met bv. de LPF in de kamer? En die doen op dit moment alles om
in goed straatje te vallen. Waar ze op uit zijn blijkt wel weer uit het
aanstaande kamerlid, dat al een reputatie had. Nu installeren levert 1 1/2
jaar meer wachtgeld op. Dat is het enige wat telt blijkbaar.
Anders dan werd geopperd hoef je niet inhoudelijk overal tegen te zijn in
die begroting maar kan je er wel tegen zijn omreden wie hem indient.
Bijkomend gevaar hiervan is dat de huidige partijen gaan lopen met het
uitdelen van het zoet en onverhoopt de electorale voordelen ervan zou kunnen
krijgen.
Als we de voorzitters van de fracties mogen geloven hoeft men, wegens de
status, totaal niet terughoudend te zijn. Dat levert toch een gevaar op met
wat penose in de kamer die staan te springen?
Waar dus wel steun aan is toegezegd, en misschien terecht hoor, zal worden
gebracht als het zoet van BIII, en niet van BII. Mijn zegen heb je op een
voorwaarde, mits je dit overtuigend kan uitleggen aan de potentiele kiezer.
En dat zie ik nog niet gebeuren en is exact wat ik bedoelde met, we zijn
tegen en toch voor. Het gaat dus regelrecht om de beeldvorming.
En leuk of niet maar gezien het verleden heeft D66 een beeldvorming
opgebouwd en op laten bouwen dat daarin vertrouwen uitstraalt. Maw, ze
kunnen wel zeggen dat zen voor of tegen zijn maar ze draaien dadelijk toch
wel weer.
Zoals ik al eerder memoreerde: Stap 1 is gelukkig gezet, moed en lef is er
getoond, ik wacht stap 2 af. Ik mag hopen dat D66 beseft vanaf nu een
oppositiepartij te zijn met de moed die men tijdens stap 1 heeft getoond.

Ger