Fw: Hier word ik toch echt moe van (2)

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Jul 6 09:14:11 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nee hoor Kees,

je hoeft niet tegen alles te zijn maar voor en tegen een kabinet komt mij erg vreemd over.
Als je het goed leest hoeft D66 ook niet inhoudelijk tegen een begroting te zijn maar tegen de degene die hem opstelt. Dat zijn niet mijn woorden maar die van D66.
Men overweegt zelfs een motie van wantrouwen in te dienen en roept tegelijk dat men op onderdelen het beleid zal steunen. Leg jij eens even uit dan hoe je dat kan verantwoorden.
Ik ken die begroting niet dus kan er inhoudelijk ook niet tegen zijn, net zomin als jij en de rest van D66. Maar men mag er tegen zijn omdat hij is/wordt gemaakt door een kabinet waarvan je meent dat er dat niet hoort te zitten op deze manier.
Als je goed kijkt hieronder gaat het helemaal ook niet voor of tegen de begroting zijn maar de handelswijze van een fractie die nu net precies een kabinet heeft laten vallen op een deel van het beleid.

Ger