Hoe krijgt Nederland het beste onderwijs ter wereld?

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Wed Jul 5 14:30:50 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 5-jul-2006, om 13:40 heeft Bart Meerdink het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Student zijn is wel leuk, maar hard studeren is weer heel wat
> anders...

sja, ik ben streng, of misschien overgemotiveerd. ik vond studeren,
dingen leren gewoon leuk.
examen doen niet leuk.

> Hij zal het wel met een korreltje zout genomen hebben.

hij keek bedremmeld. ;)

> Een vrij algemeen probleem is naar mijn indruk de kortere
> 'attention span'(wat is de Ned. term?)

aandachtscurve?

hier staat wat:

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/50705

> door de stortvloed van indrukken die tegenwoordig op je af komt
> (zie ook internet-verslaving). De krant is niet het meest sexy medium.

weetik. de krant zoals wij die kennen zal er wel uitgaan, maar het
goed geschreven artikel niet imo

> Zonder concentratie en discipline komt niemand erg ver. De vraag is
> hoe krijg je dat er in. Je moet iets vinden dat hem fascineert.

ik vind niks. ;)
hij heeft een moeder en vader en leraren. en kan best veel, maar niks
echt goed. geen alpha, geen bêta, dus gamma, maar daar moet je
minstens ook nog ergens belangstelling voor hebben. slim genoeg.

> Overigens, de 'buddy's' op het vmbo, dat is misschien van beide
> kanten (buddy en leerling) wat problematisch. Ik heb er niet echt
> zicht op. Misschien buddy's uit het vervolgonderwijs?
>
> Tenslotte http://elearning.surf.nl/e-learning/home komt al een eind
> in de buurt van het wiki waar ik op doelde. http://www.edublogs.nl/
> blog/ is een minder succesvolle poging.

dank voor de urls, goed dat er nu vakantie is, andere mensen hebben
dan wat anders te doen, en ik kan beetje surfen en zo. ;)

gr elma