rampenromp...

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Jul 5 09:50:30 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Maar Ger, dit kabinet is toch bezig met een vernieuwings-agenda? En die
> bestuurlijke vernieuwing stond er toch ook op?
>
> Is het nu ineens van hun bordje afgevallen?
>
> Henk Elegeert

Het is maar wat je onder vernieuwing wil verstaan Henk. Blijkbaar is het
vormen van een minderheidskabinet de bestuurlijke vernieuwing die men
bedoelde.
Maar klopt wat je zegt, de bestuurlijke vernieuwing stond er ook op tot het
paasaccoord en is allang dus naast het bordje gevallen. Dat paste niet op
het bordje blijkbaar.
Wat zegt het ook eigenlijk of een bv. burgermeester is gekozen of benoemd?
De minderheid van de VVD en het CDA is er ook gekomen via verkiezingen en
die proberen nu ook via omwegen hun zin door te drijven.
Men zou eens dienen te beseffen dat we een overheidsvernieuwing nodig
hebben, dat waar burgers in veel gevallen elke dag mee te maken hebben. Of
het nu gaat over de belastingsdienst, IND, UVW of CWI, etc. regeltjes,
regeltjes, dat is wat telt, zolang men er zichzelf maar niet aan hoeft te
houden.

Gisteravond op bezoek geweest bij de weduwe van de arbeidsjurist waar ik het
weleens over had hier. 2 Weken geleden hebben we hem helaas moet laten
cremeren. Zijn weduwe is totaal niet onderlegt met wat hij allemaal deed,
maar als je nu ziet waar ze met om de oren wordt geslagen kan ik me
voorstellen dat ze hoorndol wordt van oa. de belastingdienst en anderen.
Schijnbaar begrijpt men in het geheel niet wat het betekent als iemand er
niet meer is. Het enige wat van belang is dat er termijnen worden
overschreden door burgers. Dat men zelf beslissingstermijnen met de voeten
treedt wordt afgedaan met dat het zo druk is of dat de gekozen bestuurders
weer eens wat nieuwe regels verzonnen hebben.
Een bezwaar is niet ontvankelijk omdat er een paar dagen wordt overschreden
omdat iemand wat dingen niet op tijd kon versturen omdat die iemand is
overleden. Regel is nu eenmaal regel en het moest voor die datum. Rechten
van burgers worden opzij gegooit omdat een in de arm genomen jurist komt te
overlijden. Antwoord erop is dat het maar een vervanger had moeten doen. Die
moet  er dan wel zijn natuurlijk maar daar heeft men geen belang bij. Ik heb
nog even in zijn lade gekeken en inderdaad, er was geen vervanger te
bespeuren. Misschien had hij nog een verborgen lade ergens maar dat ken ik
niet.

We blijven er maar vrolijk onder, je moet wat he.

Ger

PS: Als er een tikfoutje of zo in staat is het jammer maar gelukkig hebben
we iemand op deze lijst die daar erg op let.