Klein maar desastreus foutje

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sat Jul 1 10:53:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik heb net die Netwerk en Nova uitzendingen bekeken en er viel me iets
merkwaardigs op. Zowel Lousewies als Alexander zien het waarschijnlijk
komende rompkabinet als voortzetting van *hun* kabinet. Geconfronteerd
met de vragen 1) of men eigenlijk niet blij zou moeten zijn als 'dit'
kabinet als rompkabinet missionair doorgaat (aan Lousewies) en 2) of
D66 niet blij moet zijn als de feestbegroting er stevig door moet
kunnen komen (aan Alexander), reageerden beiden niet ontkennend en
maakte men *niet* de opmerking dat een eventueel nieuw rompkabinet
zonder D66 niet meer *hun* kabinet is.

Deze fout moet de komende maanden niet structureel gemaakt gaan
worden, want dan stelt D66 zichzelf buitenspel, terwijl men nu juist
ruimte heeft gecreeerd voor een vroege langdurige consistente
campagne.

Een rompkabinet houdt de komende maanden echt geen enkele rekening
meer met de wensen van D66, in tegendeel lijkt mij, men is immers
woedend. En dus moet D66 vanaf nu 100% vanuit een oppositierol
opereren.

Vanaf nu moet alles wat er nu door de koningin wordt gefabriceerd ook
door de partijtop van D66 weggezet gaan worden als een
conservatief-rechts verstikkend normen en waarden kabinet, waar wij
een links-liberaal alternatief voor bieden....

Groeten,
Mark Giebels