Bifurcatie: hoe nu verder ?

Sat Jul 1 10:02:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De bifurcatie waar D66 voor staat, laat zich vertalen in twee punten.
 * Waarom liet D66 het kabinet vallen ?
   - Momenteel tast de burger hierover volkomen in het duister. Ook de op-
     merkingen van Bertus geven geen inzicht. Ik voeg daar een analyse aan
     toe maar ook deze verklaart de val van Balkenende-II niet.
   - Het bovenstaande komt ook tot uiting op deze lijst. Hoe vaak kreeg *ik*
     niet naar mijn hoofd dat dat AHA gedoe *off topic* was (in werkelijkheid
     zou ik met AHA naar bed willen en zo) - en hoe vaak repliceerde ik niet
     met een dat het mij ging om de invloed die AHA op haar gelovigen had ?
     Wel, die invloed liet thans het kabinet vallen en bleek zo'n beetje het
     enige onderwerp dat de afgelopen 1.5 jaar op deze lijst stond dat *niet*
     off-topic was.
 * Wat gaat D66 in de komende periode, in de opmaat tot de verkiezingen,
   als opposititie-partij anders doen dan als onderdeel van de coalitie ?
   - D66 was onderdeel van het meest rechtse, anti-democratische, kabinet
     dat Nederland ooit geteisterd heeft.
   - Op deze lijst doopte ik deze problematiek 'koerscrisis'.
   - Hoe neemt D66 afstand tot haar recente verleden zonder de eigen geloof-
     waardigheid nog meer te beschadigen (wat mij betreft: andere hotemeto-
     ten). ? Doe dus voorstellen die conform de wortels van D66 zijn en
     houdt in hemelsnaam op om over 'de toekomst' te lullen.
   - D66 moet niet langer een rechtse partij zijn. D66 dient niet langer
     een liberale partij te zijn. Ontrechtsen en deliberaliseren luidt het
     devies. Daar dient dus invulling aan gegeven te worden. Rutte wil nu
     niets meer van D66 weten dus ophouden met die lulkoek over een brede
     sociaal-liberale beweging.