peiling

Kaj mail at KAJLEERS.NL
Sat Jul 1 00:50:21 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Sorry sorry - ik bedoelde vergeleken met gisteren, donderdag dus!

Vergeleken met die peiling levert de VVD er dus 2 in.

Kaj

> Nee, dat is vergeleken met gisteren.
> Vergeleken met vorige week is de VVD er zes kwijt!
...en veel meer dan de peiling van vandaag - 29 zetels - zal het ook niet
worden.

Zoals ik toen in dat mailtje aan jou en Lousewies aangaf: Rutte heeft maar
één plaat, en die is strakjes grijsgespeeld. In die zin is het zeer
opportuun dat CDA en VVD nog effe doorgaan als rompkabinet, want tegen de
tijd dat de verkiezingen er zijn - eind oktober, november wellicht - is die
plaat grijsgedraaid en durf ik er wederom een goede fles wijn onder te
verwedden dat veel mensen Meneer Maatschappijleraar zat zijn.

En dan nog dat drammerige, dat betweterige van hem, dat vanavond in Nova zo
ernstig de kop opstak...

Debatteren in de veiligheid van gelijkgezinde 'Haagsen' die je taal
begrijpen, is één ding. Debatteren in het publieke domein vereist nog veel
meer vaardigheden.
Bos is daar al lang achter, bij hem zie je nou echt dat hij weet welke
snaren hij hoe moet bespelen. Rutte weet dat nog niet.
Kans is groot dat hij dat in de komende maanden niet gaat leren want
daarvoor is hij té overtuigd van zijn eigen gelijk.

Kaj