Hirsigate: D66-ministers vallen fractie af

Sat Jul 1 00:38:40 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Kaj Leers <mail at KAJLEERS.NL>,
>Op het moment dat Balkenende zich versprak en zei dat dat ene zinnetje in
>Hirsi Ali's fax - waarop door Verdonk was aangedrongen, zo verklapte
>Balkenende - erin gezet wat omdat collega Verdonk "er mee moest kunnen
>leven", werd duidelijk dat een Nederlands staatsburger (...) om politieke
>redenen gepresst werd een verklaring af te leggen in ruil voor haar
>paspoort.

 Ach welneen. Verdonk moest liegen op verzoek van de Kamer, spelen alsof
 ze iets verkeerd had gedaan omdat ze 'niet had doorgehad' dat AHA niet
 gelogen had over haar naam (hetgeen AHA -uiteraard- *wel* had gedaan),
 en vond dat AHA dan wel iets terug kon doen door die blamage van dat
 liegen over het liegen op zich te nemen. Een kleinigheid. AHA kwam daar
 heel goed mee weg. Voor hetzelfde geld was ze niet alleen haar Nederlan-
 derschap kwijtgeraakt maar ook veroordeeld wegens fraude (zo niet meer).

 Over de cijfers zegt Kaj,
>Dat is geheel jouw eigen interpretatie van cijfers, meer niet. Kun jij in
>het hoofd kijken van die 42%, of die 33%? Nee, dat dacht ik niet.

 Het zijn distributies. Die moet men dus vouwen (dwz: met elkaar verdiscon-
 teren). Dat heeft niets met die hoofden te maken...