Bakker zwakt uitspraken Afghanistan-kwestie af

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Jan 28 13:33:51 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bert Bakker heeft op vrijdag, 27 jan 2006 om 18:07 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Jongens, jongens, rustig nou.

;) grin.

> D66 is en blijft tegen de missie, en zal tegen stemmen.

ik ben nog steeds benieuwd naar de tweede kamer discussie, en naar
alles wat we niet mogen weten uit het aivd rapport.

> Over onze argumenten voor en tegen heb ik van de week 20 minuten
> gesproken
> voor de Wereldomroep.

ik zag en hoorde het in nova politiek gisteren.
je maakte er nog het beste van, heel diplomatiek.
maar ja, moeilijk uit te leggen allemaal.

> Natuurlijk kwam aan het eind de onvermijdelijke vraag:
> en wat betekent dat voor het kabinet. Antwoord: dat beslissen we na
> het debat,
> en het hangt af van de uitkomst, van de omvang van de meerderheid, van
> hoe het
> kabinet ermee omgaat, enzovoorts.

goed standpunt vind ik.

> Vraag: is het een optie dat de D66-ministers in het kabinet blijven
> zitten,
> als een grote meerderheid (van 70, 80 procent) voor is? Antwoord: dat
> is een
> optie, er zijn vele opties, maar dat beslissen we na het debat en na
> het
> kabinetsberaad dat daar op volgt.

hoeveel van het kabinetsberaad gaat naar buiten komen? lijkt me ook
heel moeilijk uit te leggen.

> Kortom: geen signaal, zelfs niet gespeeld met opties of zo. Maar dan
> worden er
> natuurlijk altijd weer interpretaties gemaakt, en dan winden we ons
> massaal
> op. Ik niet.

verstandig.
ik ook niet.
ik hoop dat je toch lekker hebt kunnen slapen. ;)

> En over de toegeschreven strategie (tijdig wat kou uit de lucht nemen,
> kans op
> nee-stem pvda vergroten): laat ik daar nou maar niets over zeggen.

ik hoop dat het werkt, je strategie.
en dat het niet helemaal mis gaat in uruzgan, wat er ook wordt besloten.

gr elma