Bakker zwakt uitspraken Afghanistan-kwestie af

Fri Jan 27 16:28:43 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>,
>Ik snap hier dus niks van. Overgaan op gedoogsteun aan een minderheidskabinet
>van CDA en VVD alla, maar blijven zitten...?

[Leukste reactie in de Telegraaf: 'Is het een voornemen van dhr Bakker of
 een besluit?']

 Het is duidelijk dat de PvdA (in meerderheid) voor de missie zal stemmen,
 dat de fractie inschat dat daarop niet gewacht kan worden maar dat er tijdig
 gedraaid moet worden (en niet pas in de Kamer). Rationeel gesproken kan D66
 niet anders maar de wijze waarop dit alles gebeurt is uiterst stuitend.
 Waarom dan eerst de trom geroerd, waarom dan die crisisstemming, waarom nu
 reeds gedraaid ?

 Volgens mij had D66 de stemming in de Kamer gewoon moeten afwachten i.p.v.
 daarop te anticiperen. Je weet nooit en nu zal D66 tijdens de debatten en
 in de verslagen daarvan in de media wel op elke fase van de eigen stelling-
 name aangevallen worden. Terwijl er met die stellingname zelf niets mis is.

 Wat ik het meest vrees is dat D66 in de Kamer nogmaals zal draaien en *voor*
 de missie zal stemmen om een crisis te vermijden. Dus de de stellingname
 zelf aan het pluche zal opofferen. Dan zijn de rapen gaar... zelfs de meest
 conservatieve en rechtse rakkers en het COC in D66 zullen zoiets niet kunnen
 verkroppen. Want dan staan ze zelf lelijk te kijk