Brinkhorst in Haarlem

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Jan 23 12:30:28 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Glenn Mellonius wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Er is een referendum gehouden (raadplegend) over de groene zoom.
> Dat zijn 2 gebieden binnen de grenzen van Haarlem.
> De uitslag van dat referendum is dat die gebieden nooit bebouwd mogen
> worden.
> Er word aan geknibbeld momenteel.

Moet dan toch de grondwet gewijzigd zodat een bindend referendum
mogelijk wordt?

> Er kunnen nog steeds referenda gehouden worden in Haarlem.

Maken ook burgers er gebruik van?
Sinds het verlopen van de houdbaarheidsdatum hoor ik weinig dat er echt
gebruik van wordt gemaakt in gemeenten.
Heeft D66 nagelaten de vinger aan de pols te houden of heb ik niet geod
opgelet. Hoeveel referenda zijn er gehouden en in welke plaatsen?
Iemand een idee?

> Wat jij aanhaalde uit het programma is het programma 2002 - 2006.
> Meningspeiling via internet is thans praktijk, hoewel je je er niet veel
> van moet voorstellen.

Precies. Daar was ik al bang voor. De kennis- en 24-uurs economie hebben
ernstig te lijden ondr het gebreke aan inzichten hoe daarvan gebruik te
maken en het te stimuleren.

> En natuurlijk spreekrecht voor burgers tijdens raadsvergaderingen.

Geen commissie vergaderingen?

Henk Elegeert