Al Gore: 'America's Constitution is in Grave Danger'

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Jan 18 14:36:43 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

dirkie wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Een stelling die ook aan de 'democratische' afluister
> en andere maatregelen van de nederlandse overheden
> voorgelegd zou kunnen worden. Zeker Nu...

Lijkt mij ook. De situatie is hier niet veel beter.

> "whenever power is unchecked and unaccountable it
> almost inevitably leads to mistakes and abuses. In the
> absence of rigorous accountability, incomp-etence
> flourishes. Dishonesty is encouraged and rewarded."

We maken het hier dagelijks mee. Dishonesty is encouraged
and rewarded !!

3000 arbeidplaatsen gaan in rook op en de verantwoordelijk ondernemer
krijgt een presentje in de vorm van een raadgevend referendum over zijn
racecircuit, opdat de thans heersenden (bij besturen denk je aan andere
kwaliteiten) alvast een voorschotje kan nemen op de volgende regeerperiode.

> en verderop...
>
> As we begin this new year, the Executive Branch
> of our government has been caught eavesdropping on
> huge numbers of American citizens and has brazenly
> declared that it has the unilateral right to continue
> without regard to the established law enacted by
> Congress to prevent such abuses.

Het is toch eigenlijk te gek voor woorden wat zich hier afspeelt.
We richten onze eigen democratie ten gronde om de 'terroristen' die het
zouden willen bewerkstelligen te slim af te willen zijn.

Da's ook een manier om het 'terrorisme' aan te pakken, niet? :(

Henk Elegeert