Bravo christ en-democraten: M arktr äumende Löh ne!

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat Jan 7 10:15:35 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik deel je enthousiasme niet Martijn. Het lijkt mij alles behalve een vorm van een basisinkomen. Meer een gerichte (waarschijnlijk
tijdbeperkte) subsidiering van langduring werklozen. Een poosje
werken met behoud van een deel van de uitkering dus. Een soort
Melkertbanen. De arbeidsmarkt wordt daar niet flexibeler van, er zal
verdringing plaatsvinden, en de arbeidskosten worden structureel
niet verlaagd aan de onderkant van de arbeidsmarkt. Inderdaad
Kurieren am Symptom dus.

Groeten,
Mark Giebels