artikel 137c?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Feb 27 11:52:24 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert heeft op zaterdag, 25 feb 2006 om 19:59 (Europe/Amsterdam)
> het volgende geschreven:

> ik ben vaak in mijn  leven getergd,

Zie je, daar wist ik niets van.

 > vind mezelf wel ervaringsdeskundig op dit gebied

Gokje, je hebt aan partij politiek gedaan?! :)

> ach, telefoontjes 's nachts, e-mail die niet deugt, pesten op het
> schoolplein met getuigen erbij, voorbeelden genoeg?

Nee, want het zijn ook geen voorbeelden. Een voorbeeld zou kunnen zijn
als aantoonbaar is wat de oorzaak is. Je verwijst slecht naar
veronderstelde samenhang tussen de oorzaken en gevolgen.

Bij pesten op het schoolplein gaat het niet om het pesten zelf maar het
uitsluiten die als gevolg van asociaal gedrag ervaren wordt. Wat doen
die sukkels als getuigen daarbij dan? Die zijn dan toch gewoon
medeplichtig !!!

> wij verschillen ind eze van mening. ik kan er niet mee zitten

Ik wel, want het is juist de essentie van waar het hier om draait.

> maar op film ziet het er onleuk uit, en is bewijsbaar. ik zit er verder
> niet mee

Je doet gewoon mee met het 'circus' dus? Je noemt iets bewijsbaar, maar
je toont het niet aan. Sterker: je vraagt mij (en anderen) hetzelfde te
doen waar zij nu juist de fout in gaan.

> nou nee dank u

Dat wordt idd een probleem.

> positief in de zin dat degene die door de maatregel bevoordeeld wordt
> dat ervaart als positief

Tja, het ten onrechte gemaakt onderscheidt dus. Maar dan geldt mutatis
mutandis ook 'negatief'. Maar wat is dan de essentie van wat hier
positief vs. negatief ervaren wordt? Het zal toch ergens toe dienen,
neem ik aan?

> is ook algemeen geldend. de doelgroep heeft er algemeen geldend recht op

Op grond waarvan?

> ja. de doelgroep dus

Maar opnieuw, op grond waarvan dan ? Wij (jij en ik -momentje, enkel ter
voorbeeld hoor)) verklaren ons GL-ers en nu hebben wij als doegroep
(hier) "algemeen geldend recht" ? Ik ben heel benieuwd. :)

Nou, je spant je paard achter de kar.

Henk Elegeert