Vrijheid van Meningsuiting gekwantificeerd

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Mon Feb 27 00:09:23 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hmm, Marc, altijd in voor een bibliometrische grap. Begrijp ik het goed dat
je Google nationaal steeds opnieuw hebt ingetikt met "vrijheid van
meningsuiting" en dan het een wisselend rijtje woorden? Heb je geavanceerde
zoekversie genomen? De algemene is zeer onnauwkeurig, kent de AND operator
zeer gebrekkig, en dat gaat vaak al tellen na twee schermen. Hetzelfde
geldt voor geavanceerd zoeken met de NOT operator (je spreekt over
weglaten): je weet nooit wat je weggooit. Wil je echt wat zeggen over zo'n
brede vraag, dan dien je een massa synoniemen in te voeren en truncaties.
Ik zou eerder naar de (meer) gecontroleerde documentatie van Google Scolar
grijpen. Dan mis je natuurlijk wel de uitingen van het volk in de vele
uitingen en veelkleurige woordkeuzes - en die waarschijnlijk veel talrijker
zijn dan wat je nu kwantificeert.

Maar misschien wil je ons wel bang maken? Altijd in voor een nachtmerrie...

hv,u
------