Coming soon: Dubbelinterview Hirsi Ali vs. Ebru Umar

Sat Feb 25 16:32:47 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bron:  Wereldomroep
Datum: 7 januari 2006
Ref:   Zie ook,
       http://hoeiboei.web-log.nl/log/4863376

Het leven is verrukkulluk
-------------------------
Door Ebru Umar

(...)

De heks van de VVD

Dat moet ook wel. Want er is iets waar ik me wel druk over maak. De heks
van de VVD - ook wel bekend als het paard van Troje, en in mijn optiek ten
minste medeschuldig aan de moord op Theo van Gogh - heeft aan Cisca
Dresselhuys een duo-interview toegezegd. 'Boeiend', denkt u. 'Wat kan jou
dat schelen Ebru?' Wel, waarde luisteraar, de andere helft van dat duo zou
ik moeten zijn. Ik moet in een ruimte zitten met een vrouw met wie ik nog
wat appeltjes te schillen heb. Een vrouw die mij nog geen maand geleden
heeft laten weten 'geen behoefte aan een gesprek' met mij te hebben. En nu
wil die behoefteloze vrouw een duo-interview onder leiding van Cisca
Dresselhuys.
'Jij valt haar nooit af,' beet ik Cisca toe.
'Ik sta ook altijd achter jou,' antwoordde ze.

Leugenachtige asielzoekster

Ja ja. Ik vertrouw het voor geen meter, want mevrouw de manische hypochonder
c.q. leugenachtige asielzoekster heeft al zoveel interviewers een duo-inter-
view met mij geweigerd. Ze heeft mij ook ontelbare keren geweigerd te woord
te staan. Maar nu, onder leiding van Cisca Dresselhuys, wil ze wel. Hoewel ik
zeker weet dat ze zich terugtrekt: er zal wel weer een dreigement komen waar-
door ze het land uitgevlogen moet worden om te gaan shoppen in de VS - zij
wel - heb ik toegezegd. Wie A zegt moet B zeggen en aan mij zal het niet
liggen. Er moeten wat noten gekraakt worden en kraken zullen ze.

Mijn voornemen voor dit jaar is uitdagend: glimlachend, zonder bloeddrukstij-
ging het duo-interview met Ayaan Hirsi Ali onder leiding van Cisca Dresselhuys
uitkomen. Tien kilo afvallen lijkt me makkelijker, maar deze uitdaging neemt
niemand mij af. Morgen ga ik met vakantie. Mijn bloeddruk kan niet laag
genoeg staan.

--------
(c) 2006 RNW