Ebru Umar over geilen op Hirsi Ali

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Feb 25 12:14:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Elegeert heeft op zaterdag, 25 feb 2006 om 01:38 (Europe/Amsterdam)
> het volgende geschreven:

> ik kende dit stuk nog niet henk e, dank voor de url
> en, ja, inderdaad, ebru umar heeft duidelijk een afkeer voor ayaan hirsi
> ali. maar dat wist ik al.

Nou nee, dat 'lees' ik toch echt anders. Het gaat haar om het 'misbruik'
dat Ali maakte van anderen. Geconfronteerd met door haarzelf gebruikte
motieven wendt ze het hoofd af.

> maar of ze een schuldgevoel heeft weet ik nog steeds niet.

Ze noemt het de allergrootste fout uit haar leven, en toegegeven het is
geen een op een 'schuldgevoel' verklaring, maar ja, zoiets bestaat
eigenlijk ook niet.

> ik denk dat ik een andere uitzending bedoel,

Dat kan ... mare, wat veranderd dat aan het inhoudelijke?

 > want is al wat langer geleden.

Maar de kern van Ebru Umar's schrijven blijft toch precies overeind !
Die gaat namelijk over haar 'bedoelingen' = dat wat jij haar het horen
en zien zeggen.

Ebru gaat in op hoe zij daar -een maand na de moord op Theo- tegen aan
keek.

> dat vind ik niet

En waarom dan niet?

> waarover dan wel? en waarom?

Je vraagt Marc om bewijzen, maar vergeet zelf jouw bewijzen te leveren.

> als ik precies weet wat ik moet bewijzen kan ik dat proberen
> maar je zal preciezer moeten formuleren henk e, hoe kan ik anders weten
> wat je wilt dat ik bewijs?

Het bewijs dat jij gelijk hebt. Toon eens aan waar de onzindelijkheid in
Marc's redenering zit?

> 'flauw' is een subjectieve beleving van jou, henk e, waar ik nu niet
> veel mee kan.

Snap ik. Zo wordt ook jouw bewijs een subjectief bewijs.

> ze schrijft heel erg goed, haar open brief:
> "Ebru Umar bakt ze wel heel erg bruin
> BLACKMAIL",

Commentaar boven de eigenlijke brief. Goed gezien.

> waarvoor nogmaals dank, is idd inhoudelijk en emotioneel.
> haar begrijp ik wel

Ik begrijp van haar dat ze zich op een ontzettende manier belazerd weet
door AHA en niet om wat ze beweert, maar om volstrekt andere redenen,
nl. zichzelf (of haar belang). Daaraan een goede (maar achteloze) vriend
verliezen, en die ze (als ik het goed begrijp)n.b. zelf met elkaar in
contact heeft gebracht, is een afschuwelijke gedachte. Dat verraad aan
haar en ook aan Theo, is wat haar zwaar valt. Althans dat is wat ik van
haar begrijp.

Jij?

> maar ik begrijp jou niet

Hebben we vaker, he?

> daar zit ik niet mee, ik hoop jij ook niet.

Nee hoor . . .

> heb een aardig weekend,

Dank je. Jij ook.

> ik hoop dat ik dat ook zal hebben, al heb ik een
> hekel aan carnaval.

Skrikkelijk, idd.

> maar carnaval heb ik gelukkig geleerd te vermijden.
> en als ik het alomtegenwoordige carnaval kan vermijden, dan kan ik nog
> veel meer vermijden
> zoals me aangesproken voelen door deze mail, henk e.

Leuk Elma. :) Was niet mijn bedoeling, maar ach, ik ben niet ontevreden
met het bij-effect.

De indringendheid van haar schrijven lijkt me idd wat lastig.

> wat mij betreft is dit onderwerp weer even genoeg geweest

Het is en blijft een lastige onderwerp, Elma.

Henk Elegeert