Alle Nederlanders in geheim Opsporingsregister

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Feb 25 00:41:41 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het is juist van belang om rekening te houden met perioden waarin de
> overheid *niet* betrouwbaar is.

Overheid?

> Vlak voor de Tweede Wereldoorlog
> ontwikkelde een Nederlander een nieuw persoonsbewijs. Het bleek
> destijds zo goed ontworpen dat de nazi's err na de bezetting van ons
> land graag gebruik van maakten. Met funeste gevolgen.

Kan idd zo weer gebeuren. Oorlogsgeile CDA zoekt of maakt haar eigen
vijanden.

> (Ik heb de subject-regel maar even aangepast.

Was nergens voor nodig.

> Het demoniseren van
> politieke tegenstanders door ze voor nazi uit te maken is een wat
> belegen gewoonte die al achterhaald was toen Hugo Brandt Corstius
> in zijn hoedanigheid als 'Stoker' minister Ruding 'de Eichmann van
> deze tijd' meende te moeten noemen.

Toch pas nadat die laatste opmerkingen had gemaakt over Tante Truus !!!

> Dergelijke groteske vergelijkingen zijn bovendien een belediging

Er is geen sprake van een feit. Eerder van een groteske overdrijving. :)

 > voor
> mensen als wijlen mijn oudoom die tijdens de Tweede Wereldoorlog
> met gevaar voor eigen leven tegen de echte nazi's hebben gestreden.

Amehoela, je oudoom had 'em waarschijnlijk zelf onder handen genomen die
Tante Truus.

> Ze slaan bovendien vaak de discussie dood.

Zou goed kunnen. Hein terug vragen maar?

> Op Usenet worden discussiedeelnemers die zich ervan bedienen dan
> ook gediskwalificeerd. Terecht, lijkt me.)

Wow, roomser dan de Paus geworden, Erik? :)

Henk Elegeert