Cartoonprotesten

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Feb 20 08:28:18 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Jeetje zeg, als ik me zou ergeren als ik bijdragen uit deze lijst lees was
het meteen uitloggen en hopakee, rust.
Net zoiets als de vrije meningsuiting, kijken wat andere heel vrij zeggen en
dan kijken of je niet beledigd zou kunnen zijn. Wie wil je dan in een
doorkijkburka zien? Bert Bakker? Vraag het het hem maar even, wie weet?
Ik zoek niks op, als je vrouwenhaat bedoeld schrijf dat dan gewoon en doe
niet interessant. Ga niet anderen als vrouwenhater bestempelen waar je
vanuit je verleden of zo maar vanuit gaat.
AHA, Verdonk, of welke andere politic zijn nu eenmaal vrouwen, ik heb ze ook
niet gemaakt hoor. Je stoort alleen aan de toon als het over vrouwen gaat.
Je zegt het zelf, als het een man maakt het dus niet uit. Het gaat in het
geheel niet over man of vrouw, maar om hetgeen ze doen, juist niet doen, of
te berde brengen.
Ik heb wat jaren geleden, eerst als voorzitter van afdeling van een
politieke partij, even later als campagneleider en als kandidaat voor de
raad me ooit de benen onder lijf uitgelopen om juist vrouwen op die lijst te
krijgen omdat we toen al dachten dat het een goed ding zou zijn. Dat wilde
niet niet omdat de "beschikbare" vrouwen, de steunfractieleden niet wilden,
konden of wat ook. Afgelopen week heette dat meteen dat het de schuld is van
de 3-dubbele belasting ect. Nou en? Dat zijn toch keuzes waar mensen ooit
zelf voor kiezen. Er waren ook mannen die afhaakten omdat ze een zeer drukke
baan hadden en de rest van hun tijd liever bij hun gezin bleven, dat kan je
alleen maar respecteren.
En als mannen graag wel in zo'n functie willen en komen moet je groot
respect opbrengen voor de vrouw thuis die daar achter staat. Gelukkig had ik
dat wel omdat ze me dat gunde.
Als het over Harry Potter gaat zie je niks verschijnen hier van je en zodra
de persoon Verdonk heet denk je eronder te moeten schrijven vergeet niet dat
het een vrouw, brandstapel en zo.
Als AHA hier een heks genoemd mag je dat wel een beetje vergelijken met het
toveren van ene Harry Potter hoor. En ja, sommige lok je dan zelf uit.

Ger

Ger heeft op zondag, 19 feb 2006 om 21:01 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> Heb je ook nog een moeilijk woord voor mannenhaat,

nee, mannen worden niet met een moeilijk woord gehaat ger.
vreemd hè.

misanthroop is haat van mensen in het algemeen.

>  misschien dat er dat wel
> in staat?

zoek maar op, ik denk niet dat misandrie bestaat.

> Je bedoeld eigenlijk te zeggen dat je over politici alles mag zeggen
> zolang
> het maar geen vrouw is.

nee, ik erger me aan je toon als je afkeer een vrouw betreft

> Ik heb veel commentaar op nogal wat lui daar in den
> Haag, dat klopt. Maar ik hoor je nooit als het over mannelijke politici
> gaat.

over die stoort je toon me niet.

gr elma
(D66 at nic.surfnet.nl).