New Abu Ghraib abuse photos broadcast in Australia

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Feb 17 16:15:17 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

e.ouwehand1 wrote:

> Henk Elegeert heeft op donderdag, 16 feb 2006 om 12:17
> (Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> ik had er ook niet echt behoefte aan, maar ik wil wel graag weten waar
> ik het over heb. jij niet dan?

Zeker, en heb ook al weer een glimp opgevangen. Bovendien, het is geen
twijfel meer die VS terreur. Ik heb veel moeite gedaan het hier in beeld
te brengen, waar die lui mee bezig waren. Nog voor het algemeen aanvaard
was.

> nou, als dat helpt en tot meelezen aanzet, dan doe ik dat toch wel hoor. ;)
> ik schrijf hier niet voor de kat zijn achterwerk toch?

Ach, ik zo vaak. Risico van het deelnemen, en ook ik duik niet in alles
wat hier voorbij komt. Wil je de intresse wekken, moet je je nek uitsteken.

> jij kent GL blijkbaar errug goed.

Heeft lang, en soms nog mijn interesse (gehad). Ze blijven nog teveel
een elite clubje, met een fanatieke maar weinig beweeglijke achterban.

> ik ben niet eens lid, doneer zo nu en dan eens wat, en stuur
> aanmoedigende gedachten hun kant op. ;)

En? Gan ze het dabat inmiddels aan, of gaat men (nog) op bekeringstoer?

> maar, om bij het onderwerp te blijven:
>
> midden oosten moslim mannen (die gaan de straat op, hun vrouwen blijven
> thuis) hebben nog geen goede kranten tot hun beschikking. en velen
> kunnen geen kranten lezen.

Het belang van goed onderwijs is niet (alleen) in geld uit te drukken.

> maar ze hebben wel een propagandamachine die blijkbaar goed werkt, en op
> aandringen van dei machine gaan ze de straat op.

Het valt me op dat ze diep in de Eurpeese geschiedenis zijn gedoken en
daar erg gevoelig en vervelend materiaal hebben aangetroffen. In Adolf
een medestander hebben, en als je goed kijkt deels zijn (propaganda)
praktijken er op na houdt.

> en blijkbaar heeft er iemand belang bij rellen om deense cartoons, en
> niet bij rellen over martelingen die in wezen onder hun eigen
> verantwoordelijkheid zouden kunnen vallen, als er daar een echte
> democratie was.

Dat geeft te denken. Hun 'aanval' is de westerse democratie, en stel
vast dat onder die noemer veel onrecht al is aangedaan. Hebben wij de
kwal Bush al weg uit Irak?

> ik weet wel dat die democratie er nog niet is, en dus ook nog geen goede
> kranten en informatie.

Die klacht leg ik hier keer op keer neer. De (overheids-)communicatie is
vooral paternalistisch. Diezelfde overheid bewaakt haar Staatsrechten
niet maar maakt ze afhankelijk van politiek geleuter. Zo gaat Verhoeven
(onderwijs) weer naar een school, en niet in een openbare gelegenheid,
om ongewild die lokale politiek te dekken in hun wanbeleid. Verdonk
trapte er gelukkig niet in, al probeert men lokaal het anders te doen
voorstellen.

> maar er is daar nog een hele lange weg te gaan voordat de irakese man
> (m/v) in de straat kan communiceren met de nederlandse man (m/v) in de
> straat.

Los van het probleeem taal, en daar neem ik aan dat je bedoeld?

> en die cartoonrellen zijn een teken van een hypocriete propagandamachine
> die prima werkt. de fnv kan er jaloers op zijn. hier is voor een
> demonstratie heel wat meer nodig. :(

Ik las ergens dat die deense krant uit rechts extremehoek ontstaan is,
bedoel je nu dat de FNV dat pad moet volgen?

> tot het einde uitgelezen deze mail?

Hier is het einde. Let je wel op? :)

Henk Elegeert