922.000 arbeidsongeschikten e.a.

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri Feb 17 13:44:19 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op vrijdag, 17 feb 2006 om 09:28 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Kijk eens op http://www.uwv.nl/Images/kc2005_11_tcm4-28539.pdf daar
> staan de
> echte cijfers.

dank ger.

enne, het is niet zo dat ik hier geen mening over heb
ik begrijp je frustratie helemaal
mijn standpunt, o.a. uit mijn vakbondsverleden bij elkaar gesprokkeld,
ligt dicht bij het jouwe
maar ik begrijp ook dat deze economische ontwikkelingen, moeilijk, zo
niet onmogelijk, meer tegen te houden zijn
en zeker niet voor een vakbond
dit is mondiale politiek, en daar gelden andere 'natuur'wetten.

enne 2 ik heb wat leiding nodig bij het interpreteren van bovenstaande
grafiekjes.
ik zie dat de lijn van de ziektewet en wet arbeid en zorg ongeveer
horizontaal loopt, wat ik interpreteer als 'in nederland blijft het
percentage uitkeringsafhankelijken in 2003 - 2005 ongeveer constant'.
lijkt mij te verwachten.
dan zie ik dat het percentage arbeidsongeschikten scherp is gedaald en
het perc werklozen sterk is gestegen.
wat dit kabinet van tevoren heeft aangekondigd te zullen doen.
een vvd-er, rechts liberaal, vindt dat prima denk ik
ik niet zomaar :(

voor mij is belangrijk op wie de nadelen worden afgewenteld

ik vind ook dat het beleid indertijd (paars? maar ook ver daarvoor al,
altijd met het cda in de regering) de nadelen teveel op de
arbeidsongeschiktheidskas heeft laten afwentelen.
ik vind dat de werkgevers daarvoor de grootste
verantwoordelijkheid/schuld moeten nemen
want de bonden behartigden de belangen van hun leden die vaak ik een
benarde, zo niet uitzichtloze positie waren
bovendien is het de verantwoordelijkheid van een vakbond niet om het
schip van staat rechtop te houden
daarvoor is er een overheid en die heeft niet op zitten letten, of
zelfs kwaadwillig gedacht: na ons de zondvloed. :(
(er zitten heel veel werkgevers in het cda te lobbyen, en samen met de
vvd krijgen ze altijd ruim de kans :(
en de sociaal democraten zitten daardoor in een chantabele positie.
altijd al

dus dat wouter bos nu kiest voor machtspolitiek met het cda snap ik
mijn keus is dat natuurlijk niet
ik ben voor een linkse coalitie
die ook geen gouden bergen zal kunnen bieden, want de marges waarbinnen
een andere politiek mogelijk is, zijn maar dun
maar bijna alles is beter dan een vvd cda combi.

dus d66, nooit meer met die twee tegelijk in zee ajb?

gr elma