New Abu Ghraib abuse photos broadcast in Australia

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Thu Feb 16 12:40:24 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert heeft op donderdag, 16 feb 2006 om 12:17
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ik heb die beelden niet gezien.... Bij nader inzien, ook niet echt
> behoefte aan, geloof ik.

ik had er ook niet echt behoefte aan, maar ik wil wel graag weten waar
ik het over heb.
jij niet dan?

> Nou nee, sinds we op een discussielijst zitten waar we gedachten met
> elkaar delen, ga je daar toch niet om vragen. :)

nou, als dat helpt en tot meelezen aanzet, dan doe ik dat toch wel
hoor. ;)
ik schrijf hier niet voor de kat zijn achterwerk toch?

> "Wil er iemand nog wat zeggen?", is zo GL-erig. .... Pffff... :))

jij kent GL blijkbaar errug goed.
ik ben niet eens lid, doneer zo nu en dan eens wat, en stuur
aanmoedigende gedachten hun kant op. ;)

maar, om bij het onderwerp te blijven:

midden oosten moslim mannen (die gaan de straat op, hun vrouwen blijven
thuis) hebben nog geen goede kranten tot hun beschikking. en velen
kunnen geen kranten lezen.
maar ze hebben wel een propagandamachine die blijkbaar goed werkt, en
op aandringen van dei machine gaan ze de straat op.

en blijkbaar heeft er iemand belang bij rellen om deense cartoons, en
niet bij rellen over martelingen die in wezen onder hun eigen
verantwoordelijkheid zouden kunnen vallen, als er daar een echte
democratie was.
ik weet wel dat die democratie er nog niet is, en dus ook nog geen
goede kranten en informatie.
maar er is daar nog een hele lange weg te gaan voordat de irakese man
(m/v) in de straat kan communiceren met de nederlandse man (m/v) in de
straat.

en die cartoonrellen zijn een teken van een hypocriete
propagandamachine die prima werkt. de fnv kan er jaloers op zijn. hier
is voor een demonstratie heel wat meer nodig. :(

tot het einde uitgelezen deze mail?
dank. ;)

gr elma