Wat Lousewies had moeten zeggen...

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Sat Feb 11 13:41:59 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tjerk Jouwstra heeft op vrijdag, 10 feb 2006 om 22:12
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk,

> Ik heb volldedig begrip voor je woede vorig jaar in Den Haag, en zelfs
> bewondering over het feit dat je tegen 17.00 uur, toen het beslissend
> moment van stemmingen daar was, de congresleiding (van stenotypiste
> toch inmiddels bevorderd tot echte hoofdcommissaris; oeps, Elma:-;)

ik begrijp dat daar een meisje later op gebakjes trakteerde wegens een
bliksemcarrière?
fill me in please tjerk? welk meisje?

>  corrigeerde, maar om nu de mensen die de politieke waarheid anders
> beoordelen dan jij draaikonten te noemen, dat vind ik dan weer niet
> terecht. Maar dat is niet het juiste woord; beter wellicht: niet
> gepast.

grin
jij bent ook leraar. ;)

maar of je de benaming draaikont niet terecht of niet gepast vindt, is
imo afhankelijk van vele factoren:

1. niet terecht als je het eens bent met de draaikont

2. niet gepast als je de draaikont anders benoemd zou willen zien:

a. omdat je het woord in die context niet op zijn plaats vindt wegens
onbeleefd of zo
b. omdat je je stoort aan het benoemen van je homoseksuele
fractievoorzitter met een woord dat ambigu is en als scheldwoord zou
kunnen worden opgevat?

ik behoor tot categorie 2b.

en jij?

gr elma