Wat Lousewies had moeten zeggen...

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Feb 10 22:12:00 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Het leuke van politiek is, dat iedereen een eigen mening heeft, gestoeld op
eigen waarden en inzichten. Politieke partijen worden  als zodanig ook niet
in wetten erkend, en ze worden grondwettelijk niet erkend, maar ze zijn een
gegeven en een belangrijk issue in ons huidig constitutioneel recht.

Ik heb volldedig begrip voor je woede vorig jaar in Den Haag, en zelfs
bewondering over het feit dat je tegen 17.00 uur, toen het beslissend moment
van stemmingen daar was, de congresleiding (van stenotypiste toch inmiddels
bevorderd tot echte hoofdcommissaris; oeps, Elma:-;) corrigeerde, maar om nu
de mensen die de politieke waarheid anders beoordelen dan jij draaikonten te
noemen, dat vind ik dan weer niet terecht. Maar dat is niet het juiste
woord; beter wellicht: niet gepast.

Met vriendelijke groet,

Tjerk Jouwstra
Utrecht