Wat Lousewies had moeten zeggen...

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Fri Feb 10 21:44:55 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Fri, Feb 10, 2006 at 09:30:03PM +0100, Tjerk Jouwstra wrote:

> Die spelregels zijn vervat in ons constitutionele recht, deels gebaseerd op
> geschreven regels, met als belangrijkste kenbron de gronwet, deels door
> ongeschreven regels. In die sfeer bevindt zich bijvoorbeeld de
> vertrouwensregel, in 1866 en 1868 ontstaan naar aanleiding van conflicten
> over de positie van de groothertog van Luxemburg en de benoeming van een
> gouverneur generaal in Insulinde en ok de breekregel: qui casse, paye. En
> dat zouden wij geweest zijn.

Tjerk, wat is dat toch, dat het kamp der draaikonten steeds met die
breekregel schermt? Van een kale kip kun je niet plukken, zou ik denken.
En we staan al tijden op niet meer dan een zetel of 5. Ik zou graag hebben
kunnen weten wat het electorale verschil tussen breken of draaien zou
zijn (al is dat niet relevant voor m'n opvatting in deze, zoals gezegd).

En tegen Bart zou ik willen zeggen: Als de meerderheid besluit dat ik jou
op je gezicht moet timmeren, doe ik dat ook niet. Wat is dat voor kul?
We zijn een politieke partij, geen uitvoerend bestuurder. We gaan dus
over onze eigen opvattingen en beleid.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |