Wat Lousewies had moeten zeggen...

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Feb 10 21:30:03 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Die spelregels zijn vervat in ons constitutionele recht, deels gebaseerd op
geschreven regels, met als belangrijkste kenbron de gronwet, deels door
ongeschreven regels. In die sfeer bevindt zich bijvoorbeeld de
vertrouwensregel, in 1866 en 1868 ontstaan naar aanleiding van conflicten
over de positie van de groothertog van Luxemburg en de benoeming van een
gouverneur generaal in Insulinde en ok de breekregel: qui casse, paye. En
dat zouden wij geweest zijn.

Groet,

Tjerk