Stomme fout van de Geus

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Feb 10 21:11:07 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger,

Ik kijk er een beetje van op. Je vraagt:

> Ben ik nu gek?

Ik dacht het niet, maar ik denk dat jij dat het best zelf kan beantwoorden.
Als je meer dan een uur voor je uitmompelt: Bak ellende, Bak ellende en so
on, dan moet je oppassen en zit je in de oranje zone.

Maar waar het mij om gaat is het navolgende:
> Dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling dat de mensen met hoge
> inkomens er meer op achteruit zouden gaan dan de mensen met minder.
> De nieuwe WAO of WIA was en is al een regeling waar je meer kans op maakt
> naarmate je meer verdient dus dat moet versterkt worden.

Ik zelf ben verzekerd voor een aanvullende WAO, en zo af en toe krijg ik van
mijn pensioenfonds -het ABP- een overzichtje van de bedragen waar ik recht
op heb bij volledige arbeidsongeschiktheid, maar dat is na een staffel van
een paar jaar toch tot aan mijn pensioen 70% van mijn huidig salaris, en dat
zal bij de top tien procent zitten.

Dus die regeling was er eigenlijk al.

Of ben ik nu gek?

Met vriendelijke groet,