Nat. Clown de geus weer

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Fri Feb 10 13:20:52 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger heeft op woensdag, 8 feb 2006 om 15:36 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Niet nodig hoor, ik was ooit voorzitter van een afdeling,
> campagneleider en
> maate deel uit van de lieslijst van een partij.
> Toen vonden we ook dat er meer dames op de lijst zouden en in de raad.
> Je kreeg ze er met haren niet bijgesleept en die er waren wilden
> onverkiesbaar op de lijst. Het raadswerk kost ook nogal wat tijd en op
> een
> of andere wijze willen vrouwen dat blijkbaar niet zo.

heb je ooit gehoord van de driedubbele belasting?
baan, zorg voor huis en kinderen, politiek (vrijwilligers)werk?

> En nu vindt de Geus
> dat we die vrouwen die de lijst alleen maar willen duwen dat we daarop
> moeten gaan stemmen. Zou weleens willen weten hoeveel vrouwen dan van
> hun
> voorkeurzetel af zouden zien.

ze zijn niet verplicht in de raad te gaan zitten als ze gekozen worden

maar ik denk dat de geus terecht wil dat de gemeentepolitiek zo
aantrekkelijk gemaakt wordt voor vrouwen dat ze ook mee gaan doen en
blijven doen
het lijkt me dat er dan met d66 vrouwen in de gemeenten een gesprek
gevoerd moet worden over die driedubbele belasting en hoe aan hun
bezwaren tegen dat vele werk op lastige tijden tegemoet gekomen kan
worden.
b.v mijn bond betaalde wel eens een babysit voor een vrouw die een
vergadering anders moeilijk kon bijwonen.

in ieder geval werd erover gepraat, en werd niet als vanzelfsprekend
aangenomen dat vrouwen (vooral die met kinderen en een baan) net zo
beschikbaar waren als mannen.

hoe ging dat bij jullie?

> Ik heb geen probleem hoor,

o, ik dacht dat je een probleem had met dit voorstel van de geus. jij
kwam immers met dit onderwerp?

> Als ik wonderen kon verrichten zou de Geus er niet blij mee zijn.

ik wou best dat ik een weekje of wat wonderen kon verrichten. ;)
profeet elma. ;)

> Ben benieuwd of er vrouw nummer 1 komt staan bij het CDA.

bij jullie in de gemeente?

ik zou wel een vrouw weten bij het cda.
gerda vd burg b.v. beter dan slang verhagen, of messias in opleiding
eurlings.

> Maar de Geus wil
> zeggen dat je dan op een andere lijst moet stemmen waar wel een vrouw
> hoog
> staat?

desnoods
maar hij wil zeker dat partijen eieren voor hun geld kiezen en
voldoende vrouwen verkiesbaar zetten op hun lijsten.
en misschien bedoelt hij d66 niet in eerste instantie, want d66 is iha
een vrouwvriendelijke partij heb ik altijd gedacht
hoewel ik er op deze lijst heel weinig van terugzie. :(

snapu?

gr elma