Cartoonoorlog: Leugens Nederlandse media / 40 'Jyllands-Posten' Moslim-cartoons

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Thu Feb 9 19:56:52 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op donderdag, 9 feb 2006 om 10:18
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Twee leugens in de Nederlandse media...
> * Reeds ophef over cartoons in october 2005
> * Muslims gingen wel naar de rechter
>
> Een Engelstalige reactie op de Cartoonoorlog staat in de
> Jyllands-Posten
> van 30 januari 2006,
>    http://www.jp.dk/meninger/ncartikel%3Aaid%3D3527646
> Daarin wordt impliciet gesteld dat de krant niets van doen heeft met de
> extra cartoons (probleem voor de krant is dat die extra cartoons toen
> nog niet speelden, lijkt mij).

waarom is dat een probleem van de krant?

> Volgens dit artikel heet de eindredactuer van deze krant,
>    Carsten Juste
> Als men deze man natrekt, stuit men op een harde leugen die in de
> Neder-
> landse media werd verkondigd. Die harde leugen luidt,
>    Toen de cartoons in september gepubliceerd werden, was er geen
> enkele
>    ophef.

ik heb die ophef toen niet waargenomen
jij wel?

> Het gebeurt pas nu, maanden later.
> Maar dat is dus een leugen. De Copenhagen Post schrijft op 12 october
> 2005,
>    http://www.cphpost.dk/get/91408.html
>    Cartoons have Muslims threatening newspaper
>    Daily newspaper Jyllands-Posten has been forced to hire security
> guard
>    to protect employees from angry Muslims, after it printed a series
> of
>    cartoons featuring the prophet Mohammed. (...)

dat zal best

jos collignon van de v'krant heeft nu ook bewaking
jij kan vast wel op het net vinden welke schandelijke cartoon van
mohammed de bedreiging veroorzaakte
de cartoon heet mohammed.
als je wil zoek ik ff op wanner hij in de v'krant stond

>  Muslim organisations,
>    like the Islamic Religious Community, have demanded an apology, but
>    Juste rejected the idea. He said the cartoons had been a
> journalistic
>    project to find out how many cartoonists refrained from drawing the
>    prophet out of fear. (...) Juste's opinion was not shared by Ã…rhus
>    imam Raed Hlayhel, who gave an interview to the internet edition of
>    Arabic satellite news channel al-Jazeera to protest the newspaper's
>    cartoons.

wie van deze twee heren vertrouw jij het meest?

> Dat laatste is ook belangrijk: in october j.l. ging de zaak dus al de
> wereld over. In de Nederlandse media staan dus leugens over het moment
> dat dit het geval zou zijn.

zucht

> In de Nederlandse media wordt voort beweerd dat 'in een democratie' de
> eigenlijke weg de weg naar de rechter is.

is dat niet zo dan?

> Op,
>    http://www.pulpmovies.com/gagwatch/2006/01/muhammed-goes-to-court/
> staat dat dit op 9 januari 2006 gebeurde. Dus voordat de Cartoonoorlog
> uitbrak. Men citeert daarbij http://euobserver.com/9/20637,
>    The EUObserver reports that Danish Muslim organisations are
> planning to
>    take the daily Jyllands-Posten to the European Court of Human Rights
>    over the Muhammad cartoons controversy.

nou?
kunnen ze niet op een uitspraak wachten voordat ze beginnen te hitsen?

>    The decision was announced Monday (9 January) by Kasem Ahmad,
> leader of
>    Danish Islamic religious body Islamsk Trossamfund, uniting various
>    Muslim organisations, following an announcement that a Danish local
>    attorney general had rejected their case.
>    Islamsk Trossamfund had sued the daily for the publication of
> drawings
>    of the prophet Mohammed for blasphemy, as the Koran forbids all
> visual
>    depictions of the prophet.

bekijk dat plaatje van mohammed de tiener pizzavezorger op zijn brommer
eerst eens even

en poets je gevoel voor humor ff op ajb

> Volgens,
>    http://verbaljam.nl/index.php?itemid=2480
> heet de auteur van dat kinderboek waar alles mee 'begon',
>    Kare Bluitgen
> en zou het gaan om 40 cartoons. Geen 12, geen 15 maar 40. En al die
> cartoons
> zijn alle van de Jyllands-Posten.

maar ze zijn niet allemaal gepubliceerd toch?

gr elma