Cartoonoorlog: Cartoons bedoeld voor Mohammed boek / Deense staat grootaandeelhouder Jyllands-Posten

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Thu Feb 9 19:49:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks heeft op donderdag, 9 feb 2006 om 10:45
(Europe/Amsterdam) het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De auteur die klaagde over dat er niets over Muhammed te vinden was
> waarmee
> ze haar boek

hAAr boek?
had je je anti brilletje nog op?

> [...]
> www.litteraturnet.dk/danvalg/f_portraet.asp!fid=133&fid=133
> Opmerkelijke passage daarin,
>    Kare Bluitgen is powerful in his research (and in his anger) when he
>    relates the massacre that took place in the Sabra and Chatila
> refugee
>    camps in the Lebanon. Strangely enough, this book has not led to
>    debate. But a school book about immigrants, Nye danskere did. Here
> Kare
>    Bluitgen writes candidly about problems and cultural differences. He
>    knows about it personally, living as he does in the most

wat is hier toch mis mee marc? ik zie het niet

> Maar hoe heet dat nieuwe boek - dat moet waar al die cartoons voor
> nodig
> waren ? Op,
>    http://gringoman.typepad.com
> staat,
>    Mohammed the warlord prophet
> Okee, ligt misschien wel wat voor de hand. Maar nu hebben we dus ook de
> titel. Nog aardiger: de alinea waar dit wordt onthuld gaat ook over
> Theo
> van Gogh en Pim Fortuyn.

nou en?

> Overigens bezit de Deense staat 40% van de aandelen van de
> Jyllands-Posten.
> en was de Deense regering een dag voor de publicatie van de cartoons
> daarvan
> op de hoogte was. Het is dus huichelachtig als Muslim-landen wordt
> verweten
> dat ze 'natuurlijk niet' bij de Deense regering moet aankloppen en de
> Deense premier zich verdedigt met de 'vrijheid van meningsuiting'.

waarom is dat huichelachtig?
de redactie is onafhankelijk van de eigenaar van de krant
bij een fatsoenlijke krant dan

> We zijn al met al aardig voorgelogen de afgelopen dagen...

ik kan nog geen leugens vinden hoor

gr elma