Peiling

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Feb 9 06:37:42 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Vreekamp wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ik heb ook niet meer dan nieuwsberichten in NRC en VK. Het gaat gewoon
> om een grote phallus met een gespleten eikel, als je je d'r iets bij
> kunt voorstellen.

Ik wel. :) Wel spectaculair.

Ach nee, het had het me toch anders voorgesteld. :)
http://www.nu.nl/news.jsp?n=662454&c=12

http://bellevanzuijlen.nl/index.html
http://www.bellevanzuylen.info/meest-gestelde-vragen.htm
http://www.bellevanzuylen.info/publicaties-belle-van-zuylen.htm

> Mijn vraag betreft de idee zelve. Dus graag nader
> commentaar...

En is dat een besluit waarmee de rijksoverheid kan leven? Liggen er er
regels, procedures, was de insteek van mijn vraag. Dit i.v.m. o.a. de
(luchtverkeers) veiligheid. En vormt die 262 meter vormt (g)een
verstoring van de skyline? Past het binnen ander beleid, of is het juist
een overschrijding daarvan? Heeft men gebrek aan grond? Is het 'zoals de
fallus' bedoeld als statius symbool? Waarom slechts 1 meter hoger?

Brengt zo'n ding geen extra veiligheidsrisico's? (Brand, storm,
extremisme, etc.) Kun je het gebouw nog in en uit als het stormt, bv ?
Of wordt je omgeblazen, weggezogen?

Het is op zich een leuk idee. Leuk ook voor Belle van Zuylen.

Het zet Utrecht weer voor even op de kaart. Een dorpje/wijk in een
single gebouw, zo lijkt het. En je hoeft nergens meer voor naar buiten,
zelfs de Politie, en anderen hebben er kantoor?

Voldoet in alle opzichten aan de ambities van Utrecht.
Wat zijn die ambities, Henk?

Wat vind jij ervan?

Henk Elegeert