Cartoonoorlog: CIDI huichelt/El Tahweed Moskee doet aangifte tegen Wilders

Tue Feb 7 15:18:38 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Elma Ouwehand1 <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>verder ben ik van mening dat het cidi alle recht heeft om naar de rechter
>te stappen. (...) men steekt geen ambassade in brand. punt. uit.

 Ho, ho. Het CIDI stapte naar de rechter omdat het vindt dat de AEL Joden
 dermate discrimineert in cartoons dat er misbruik wordt gemaakt van de
 vrijheid van meningsuiting. Kennelijk geldt de vrijheid van meningsuiting
 *wel* als het gaat om het zwartmaken van Moslims en *niet* als het gaat
 om het zwartmaken van Joden als reactie op het eerste.

 Uiteraard moet men niemand zwartmaken en dat gezeur over die vrijheid van
 meningsuiting is zwaar overdreven. Die vrijheid staat immers niet onder
 druk. Het CIDI had natuurlijk, als men perse iets meende te moeten doen
 (nogal onverstandig, lijkt mij) afstand moeten nemen van de Moslimcartoons
 en de AEL kunnen vragen de Jodencartoons te verwijderen.

 Nu doet het CIDI aangifte tegen de AEL en de El Tawheed moskee bij mij om
 de hoek tegen Wilders (ook fout, natuurlijk). Het wordt gekker en gekker.