Jezus-Mohammed

e.ouwehand1 e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Tue Feb 7 14:07:19 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels heeft op maandag, 6 feb 2006 om 12:25 (Europe/Amsterdam)
het volgende geschreven:

> Hm, het wetboek van strafrecht zegt ondanks een poging van Lousewies
> om het eruit te krijgen onder andere:
>
> Artikel 147 sub 1 verbiedt 'smalende godslasteringen' als die in het
> openbaar geuit worden en krenkend zijn voor godsdienstige gevoelens.
> Dit geldt zowel voor gesproken als voor geschreven teksten en voor
> afbeeldingen. (maximum straf: 3 maanden gevangenis)
>
> Het mooiste vond ik nog wel die tegenactie met de als provocatie
> bedoelde cartoons van de AEL. Geen reactie. Hi hi.

heb ik ook om geglimlacht. ;)
en ik steun van harte het cidi (?) die meteen naar de rechter is
gestapt.
zoals het hoort.

> Dat is het mooie van beledigen, of een uitspraak een belediging
> inhoudt bepaalt voor 100% de ontvanger, niet de zender. Daarom alleen
> al zou het nooit strafbaar mogen zijn...

nounou, kort-door-de- bochtje. ;)

iemand vroeg naar wat we de essentie vonden.

ik vind de essentie het behoud en het bewaken van de rechtsstaat, en
vooral mijn vrijheid om onaangerand en bespogen op straat te mogen
lopen, maar ook mijn vrijheid om ongestraft een machthebber belachelijk
te mogen maken.

maar niet overal is een rechtsstaat, en voor mijn deur staat geen
agent, en ik wou dat graag zo houden.

dus ik doe water in mijn wijn en kijk uit wat ik waar zeg.
ook hier. ;)

want, in deze discussie heb ik nog helemaal niemand horen zeggen of
tekenen waar het voor mij om gaat.

ik dub daar nu over, en stuur een opzetje naar iemand die kan tekenen.

ik houd jullie desgewenst op de hoogte als er ooit wat uitkomt.

gr elma