Jezus-Mohammed

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Feb 6 17:53:14 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:
> [...]
>

> Hm, het wetboek van strafrecht zegt ondanks een poging van Lousewies
> om het eruit te krijgen onder andere:
>
> Artikel 147 sub 1 verbiedt 'smalende godslasteringen' als die in het
> openbaar geuit worden en krenkend zijn voor godsdienstige gevoelens.
> Dit geldt zowel voor gesproken als voor geschreven teksten en voor
> afbeeldingen. (maximum straf: 3 maanden gevangenis)
>
> Het mooiste vond ik nog wel die tegenactie met de als provocatie
> bedoelde cartoons van de AEL. Geen reactie. Hi hi. Dat is het mooie
> van beledigen, of een uitspraak een belediging inhoudt bepaalt voor

Precies, Mark. Daarom voor mij reden om het onding te schrappen.

> Daarom alleen al zou het nooit strafbaar mogen zijn...

Laat de ontvanger nu eens bewijzen waaruit de belediging bestaat. Wat is
de essentie?

Opnieuw een initiatief tot schrappen van de tekst, of gaat Donner dan
weer huisvadertje spelen over dit land? Of aantonen dat kerk en staat
niet zou gescheiden zijn dan wenselijk.

Henk Elegeert