Cartoonoorlog: CIDI huichelt er flink op los

Mon Feb 6 17:45:55 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark at GIEBELS.ORG>,
>De Monty Pythons moeten maar weer eens bij elkaar komen om al deze commotie
>een plaats te geven in Absurdistan....

 Ik zie het zo voor me...   :-)

 Op zich wel vrij ernstig. Het is dat ik er dan achter kom omdat ik naar de
 bron zelf placht te gaan. Maar het wordt dus *echt* gecencureerd. Ik heb
 m'n opmerkingen ook gewebmaild op de Trouw-pagina over deze zaak,
    http://www.trouw.nl/hetnieuws/europa/article210312.ece/Ambassades+doelwit+moslims
 en daar verscheen het dus *niet* op. Dat betekent dat Trouw probeert te
 voorkomen dat uitlekt dat het hier om een Joodse krant gaat. Net zoals het
 CIDI dat probeert met deze vlucht naar voren. Die weey het dus ook. Wilders
 weet het ook - dat kan moeilijk anders, lijkt me.

 Wat natuurlijk ook ernstig is dat is dat het vroeg of laat dus *wel* uitlekt
 en dat ook mensen, die hier niets mee uitstaande hebben maar die toevallig
 Joods zijn, daarop worden aangesproken. Net zoals thans alle Moslims worden
 aangekeken op de hysterische reacties (alleen: toevallig hebben die hyste-
 rische Moslims nog gelijk ook). Dan heeft men dus de poppen aan het dansen.

 Ik heb overigens begrepen dat er meer cartoons zijn dan die welke we nu
 steeds te zien krijgen (ik vind die met dat balkje voor de ogen wel leuk)
 en dat de overige nog veel erger zouden zijn.

 Eigenlijk moet men die cartoonist eens natrekken... (weet iemand de naam ?)
 - het is wel duidelijk dat er meer is. Er is altijd meer... :-(