anybody home? > Conclusies Afghanistandebacle

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Mon Feb 6 11:16:11 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Ten eerste blijf je niet in een kabinet zitten dat militairen op oorlogspad stuurt terwijl je die missie zelf niet steunt, zelfs van mening bent dat die missie slechts kan mislukken. Nog erger is het dat de fractie dit onderwerp bewust heeft gekozen om zich op te profileren en vervolgens blijkt bij verlies dat men eigenlijk helemaal geen belang hecht aan dit onderwerp.

Je verliest jezelf hier een beetje in de waan van de dag, Mark, en je
bent de enige niet, daar is het de waan van de dag voor tenslotte.

De missie heeft nauwelijks effect op het Nederland van de toekomst, dus
het is en blijft een incident, okee, een belangrijk incident. Wat die
paar duizend militairen in hun vredesmissie (als het goed is dus niet op
oorlogspad) twee jaar lang gaan doen, in een ver land wat we graag nog
een paar eeuwen genegeerd hadden, valt in het niet bij wat er voor de
miljoenen Nederlanders in hun eigen land allemaal gebeurt.

Een beetje het effect van dat een enkel familiedrama hier het nieuws
dagenlang kan beheersen, terwijl ondertussen bij wijze van spreken de
wereld ten onder gaat.

Bart Meerdink