Hoe nu verder

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sun Feb 5 22:09:43 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> ----- Original Message -----
> From: "Henk van Lingen" <henk at vanlingen.net>

Henk, ik zie dat extra partijcongres niet zitten. Lousewies zal als nieuwe fractievoorzitter (en ik beschouw haar in deze moeilijke tijden ook maar voor het gemak als de nieuwe partijleider) het voortouw moeten nemen. De fractie moet zelf tot inkeer komen, niet onder druk van de leden. Als dat niet gebeurt blijft ons dit nog lang, zoniet voorgoed, achtervolgen. Maar nogmaals, ik heb wel hoop dat de fractie morgen ook concludeert dat ze beter alsnog uit het kabinet kunnen stappen.

> mij dat deze coalitie is uitgeregeerd. Zij die menen dat een eventueel
> 'oogstjaar' stemmen gaat genereren voor D66, jagen waanideeen na.

Absoluut. De kiezers die eventueel bij een oplevende economie hun stem om die reden op een coalitiepartij zullen uitbrengen, zullen dat niet doen op dat kleine partijtje dat als draaikonterig en onherkenbaar wordt gezien. Na deze crisis is de laatste kans daarop helemaal verkeken.

Groeten,
Mark Giebels