Fw: Conclusies Afghanistandebacle

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Sat Feb 4 08:39:21 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het probleem dat D66 nu het op oorlogspad sturen van militairen steunt en tegelijkertijd niet steunt, bestaat echter nog steeds. Daar heeft de partijtop ongelooflijk maar waar voor gekozen en dat probleem is nu uiteraard nog niet weg nu men van fractievz heeft gewisseld. Een lid moet nu dus afwegen wat belangrijker is. De fractie en de bewindslieden oproepen om alsnog het kabinet op te blazen en weer een integere lijn te volgen, of het proberen te vergeten en zo te hopen dat de kiezer de partij vergeeft. Ik weet wel waar ik voor zou kiezen...

Geloofwaardiger zal de partij er inderdaad niet op worden. Misschien kunnen we wel weer een beetje het respect terugkrijgen van de kiezer; dat we als partijleden duidelijk maken dat voor ons politiek meer is dan een machtsspelletje. Dat we niet draaikonten, liegen of vooral willen oogsten over de ruggen van de militairen en Afghanen.

Groeten,
Mark Giebels