Conservatief D66 schuift Van der Laan naar voren

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Feb 3 19:24:04 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Het lijkt ook mij dat er nog wel wat nakaart vraagjes liggen. Is het
> redelijk dat Dittrich wel in de kamer blijft? Wat moeten we van Pechtolds
> positie vinden? Bovendien heeft Dittrich dan wel de hele schuld op zich
> genomen, maar het was een handelswijze van de gehele fractie, zo zij hij
> zojuist ook. Sterker nog, Dales vertelde vanochtend op radio 1 dat de hele
> partijtop in gezamelijk overleg tot de gekozen strategie heeft besloten.
> Uiterst bedenkelijk.

Die zijn er zeker Henk.
Redelijk is daaraan toe, verstandig is wat anders, voor hem zelf maar zeer
zeker voor de fractie is het niet verstandig. V.w.b. de richting die men nu
op zou willen maar ook evetuele politieke strategien is het erg onwijs als
Dittrich daar gewoon bij blijft zitten en het medebepaald. het zou kunnen
betekenen dat alleen de functie wat wijzigd, stoeltje wisselen, maar dat
alles gewoon bij het oude blijft.
En betekent dit dat D66 nu tot die tijd zonder partijleider zit?

Pechtold is in mijn ogen sowieso een schandblok voor D66 als Minister van
spek en bonen. Een dergelijke functie moet je niet wensen binnen je club.
Afgezien van het knikkende knietjes imago van de man zelf. Hij zegt wel weer
eens sorry. Maar ach, wat had je gezegd als Dittrich dat vandaag ook gedaan
had en over was gegaan tot de orde van de dag?

Van der Laan.
Een vice-voorztitter is er ter vervanging van de voorzitter bij diens
afwezigheid. Die is niet afwezig nu, maar bestaat niet meer. Hij zit er wel
bij. Er zal dus een nieuwe gekozen moeten worden, zo simpel is het toch.
Doet men dit niet dan zal er waarschijnlijk doorgemodderd worden zoals men
dat al deed. Het zal mij niet deren hoor, maar of D66 daarbij gebaat is
vraag ik me toch af.

Als het een gezamelijke strategie is geweest is het zeker bedenkelijk, maar
niemand in zijn uppie in de schoenen te schuiven, daar heb je nu net die
voorzitter voor.

Ger