Positie Dittrich

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Feb 2 13:18:18 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Feb 02, 2006 at 12:01:49PM +0100, Bart Meerdink wrote:

> Volgens mij komen de reakties dat D66 uit de coalitie moet stappen (waar
> ik overigens dus niet echt om zou treuren) neer op emotie over gekwetst
> prestige (en wellicht, los van deze kwestie, sowieso de wens om de
> stekker er uit te trekken).

Wat er nog aan prestige over is weet ik niet, voor mij is die vraag
niet relevant. Net zomin als emoties, toch al voor of tegen het kabinet
zijn, etc. En net zomin of de Raadskandidaten en afdelingsbesturen
van Bernard Aris voor of na 7 maart al dan niet mediastampij over
Afghanistan wensen.
De crux is dat zichzelf respecterende politici niet blijven deelnemen
aan een kabinet dat militairen uitzend voor een missie waar ze niet
achter staan. Zeker niet als je al ruim tevoren luid verkondigd hebt
tegen te zijn, te blijven en te stemmen. De slappe positie van de
PvdA doet voor die afweging totaal niet terzake.

Dat mag jij hogere politiek waar ik je boodschap aan hebt vinden, voor
mij is het een basispunt van integriteit. Ik zie niet in hoe Bert
ueberhaupt nog met een zuiver geweten een kiezer onder ogen kan komen
wanneer hij dit slikt.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |