Positie Dittrich

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Feb 2 11:35:56 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Feb 02, 2006 at 11:14:02AM +0100, Ger wrote:

> Te lezen op de site van Boris Dittrich
>
> Maar moet D66 dan een kabinetscrisis veroorzaken? Terwijl de militairen
> in Nederland hun spullen pakken en zich klaar maken voor Afghanistan, is
> de politiek hopeloos verdeeld, vindt er een verkiezingscampagne plaats,
> waar Afghanistan een rol zal spelen.

Nou en?? Bovendien betwijfel ik de analyse. Ik denk dat die militairen
na afhaken D66 alleen gaan indien het kabinet gedoogsteun ter rechter zijde
organiseert. Wanneer er direct verkiezingen worden uitgeschreven, betwijfel
ik of nu tot de missie wordt besloten. Maar de hele vraag doet er niet toe
voor de stappen die D66 dient te nemen.

> [...]
> macht komt, de missie wordt niet stopgezet, maar gaat door. Is dat een
> goede uitgangspositie voor de militairen om deze risicovolle missie te
> gaan ondernemen? Met in hun rug een ruziende politiek? Nee. Ik vind dat
> de militairen er recht op hebben dat nadat het besluit gevallen is en een
> grote meerderheid "ja" heeft gezegd, de politiek moet ophouden met
> discussieren. We moeten dan als één man achter de militairen gaan staan.
> Zij moeten een inmens moeilijk klus gaan klaren in Uruzgan. Dan moet de
> politiek pas op de plaats maken en de militairen steunen. En er het beste

Wat een gelul. Slikt de rest van de fractie dit? Bert, we hopen op je:
Laten vallen die Dittrich.

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |